Ett community och forum om MeeGo, Nokia N9...

MeeGoSweden skriver nyheter om de mobila operativsystemen MeeGo och Maemo. MeeGo är ett modernt mobilt OS för Nokias modeller N900 & N9.

twitter

Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Remember me

Flash stöd via Fennec
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

Ämne: Flash stöd via Fennec

Flash stöd via Fennec 2 månader, 3 veckor sedan #24780

• jesperC
  • Stamgäst
Ser ut som om N9:an kan få Flash-stöd via Fennec.

talk.maemo.org/showpost.php?p=1168005&postcount=105

//j
Följande användare sa Tack så mycket: claesbas, kingkong, wellef, siipan

Re: Flash stöd via Fennec 2 månader, 3 veckor sedan #24781

• siipan
  • Färsking
Jag testade Fennec till Android, och gillade den verkligen inte. Riktigt seg att surfa med, laggade till titt som tett i menyer osv. Hoppas de har gjort ett bättre jobb till N9 bara
Edit: men det är ju alltid kul med flash!
Senast ändrad: 2 månader, 3 veckor sedan av siipan. Anledning: la till text

Re: Flash stöd via Fennec 2 månader, 3 veckor sedan #24783

• wellef
  • NU ONLINE
  • Administratör
Låter riktigt lovande!

Även om jag inte tyckt de tidigare versionerna av Fennec håller måttet riktigt så vore det ett bra komplement till standardläsaren med flash i Fennec.
MeeGoSweden är inget substitut för Support och drivs av privatpersoner på deras fritid.

Re: Flash stöd via Fennec 2 månader, 3 veckor sedan #24784

• kingkong
  • Hjälte
Hmm...

Re: Flash stöd via Fennec 2 månader, 3 veckor sedan #24792

• murak
  • Stamgäst
Ja det är ju helt klart trevligt med flash. Jag har använt Firefox (numera Fennec) till N900 ett bra tag som komplement och den är tröttare och enligt mej plottrigare än standardbrowsern. Skall bli kul att följa utvecklingen!

Re: Flash stöd via Fennec 2 månader, 3 veckor sedan #24823

• latency
  • Stamgäst
Ojojoj sjukt bra nyheter. Hoppas de får ihop allt. Vore ju typiskt om allt går i kras på mållinjen(skulle inte förvåna mig)

ÄNTLIGEN kanske vi kan surfa obehindrat med flashstöd på N9! Flashstöd till Fennec skulle höja surfupplevelsen med 99% för mig. Surfar dagligen med N9 och varje dag stöter jag på sidor där flash behövs. Det kommer ta åratal innan flash är helt borta och tills dess är flashstöd mycket viktig.

Tycker Opera-browsern till N9 är mycket rappare än Fennec, men om Fennec får flashstöd så får den all min kärlek. Det är en väldigt gedigen browser trots sin seghet.

Borde det inte gå att köra Grooveshark på N9 via Fennec om det får flashstöd om man installerar User Agent-tillägget och ställer in det på Desktop Firefox?
Senast ändrad: 2 månader, 3 veckor sedan av latency.

Re: Flash stöd via Fennec 2 månader, 3 veckor sedan #24832

• latency
  • Stamgäst
Igår kom Fennec till Nokia Store och nästa vecka kommer troligen flash-tillägget!
Följande användare sa Tack så mycket: siipan
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.49 sekunder