Ett community och forum om MeeGo, Nokia N9...
MeeGoSweden skriver nyheter om de mobila operativsystemen MeeGo och Maemo. MeeGo är ett modernt mobilt OS för Nokias modeller N900 & N9.
Senast i forumen
-
-
- Överklocka N9
- In Nokia N9
- 2 timmar, 47 minuter sedan
-
-
-
- Dags att spola Nokia?
- In Nyheter/information
- 4 timmar, 8 minuter sedan
-
-
-
- Geocaching N9
- In Program & spel
- 4 timmar, 12 minuter sedan
-
-
-
- N9:an tappar operatörskontakt
- In Nokia N9
- 4 timmar, 27 minuter sedan
-
-
-
- Deutsche Bank tycker...
- In Ordet är fritt!
- 6 timmar, 54 minuter sedan
-
-
-
- Slider keyboard.
- In Hjälpforum
- 7 timmar, 9 minuter sedan
-
-
-
- Slår ett slag för Owncloud the dropbox killer
- In Ordet är fritt!
- 15 timmar, 55 minuter sedan
-
Senaste aktiviteterna
-
shma svarade på tråden Re: Överklocka N9 i forumen.Ny version som vad det verkar vara smått fantastisk, inte provat än tänkte testa imorgon om jag får tid.
A cgroups mod to make N9 less laggy.
This version is very different from the 0.0.2, it is not a memory mod anymore. Now the app modify a configuration file in the phone to change the priorities the processes have in using the CPU.
My experience is that all lags are gone (except shortly after reboot). Please use it at least for a day before taking any conclusions.
Do REBOOT after installing.
PLEASE MAKE A BACKUP BEFORE INSTALLING. THIS IS A TESTING VERSION, THERE MAY BE PROBLEMS (tough I've been using it for a week and had no problems so far). ANYWAY, BE AWARE YOU MAY EVEN LOOSE DATA AND I'M NOT RESPONSIBLE FOR ANY DAMAGE.
DO NOT INSTALL IF YOU DON'T KNOW HOW TO REFLASH YOUR PHONE. THIS IS A TESTING VERSION, ONLY BRAVE PEOPLE SHOULD INSTALL.
For installing, download the package and click it.
For uninstalling, open settings, then applications, the Applications Manager: Settings->Applications->Applications manager
If this app made you happy, please remember to donate. I lost some weeks and some money while developing this mod, as I didn't know I had limited downloads for the apps I bought in the store (reflashed my phone many times and now have to pay again for the apps).
Thank you all for your feedback, it helped a lot.
The last version is 0.9.2. Version 0.0.2 is deprecated.
Tråden är på tmo klicka HÄR
Läs mer... -
Nille skapade en ny tråd Dags att spola Nokia? i forumen.Nä det är inte så farligt som det låter.
www.kristianstadsbladet.se/bromolla/arti...n-pa-lyxmobiler.html
Läs mer... -
JoE svarade på tråden Re: Geocaching N9 i forumen.I've tested it for about a month and I only can say I love it. It brought me spot-on to all places. It was just up to me to cache. Good luck to all cachers!
Läs mer... -
@jesperC Har du buggrapporterat eller önskat det som en funktion av utvecklaren?
Han brukar vara duktig på att anpassa appen efter nya önskemål.
Läs mer... -
Även Nokia kör flera OS. Windows Phone, Symbian och ett OS som ska ersätta S40. Jag kan inte säga att Nokia har valt fel då de satsade på Bills system i deras smartaste telefoner då jag inte är kunnig inom företagsekonomi. Men jag hade hellre sett att Nokia valde att fortsätta utvekla meego/harmattan. Eller börja tillverka Nokian 9, efterträdaren till Nokia N9...
Läs mer... -
RM-696 skapade en ny tråd Geocaching N9 i forumen.Efter att jag provat cacheme4harmattan utan framgång så lyckades jag hitta ett alternativ. Advanced Geocaching Tool for Meego/N9. Finns att läsa om på www.danielfett.de/ och nedladdningslänk finns både till N9 och N900. Nu kan även jag vara med och leta!
Läs mer... -
Sniper_swe skrev:
Jo de finns på dealextreme.com samt aliexpress båda med fei frakt vid köp av en enda:) jag brukar handla där ibland och de funkar bra. Finns dock inga med svenskt tangentbord:/ hittade en svensk sida som sålde dem men även dem med engelsk tangentbord tyvärr. Kostade typ 650kr på den svenska sidan
blir mycket billigare att köpa från de andra sidorna jag tipsa om:)
Jag köper en av dig i alla fall...
Läs mer... -
Tolle, Nille, Sandman svarade på tråden Re: Slår ett slag för Owncloud the dropbox killer i forumen.Nejdå. Men ursprungliga diskussionen var ju "Owncloud the dropbox killer".
Jag ser mest bara Owncloud som ett smidigt sätt att sätta upp en caldav/cardav/webdav server. DAViCal gör ungefär samma sak.
Men ja rätt. Rätt trevligt projekt med potential.
Läs mer... -
Sandman tackar för inlägget Re: Ordspel på gång...
-
Sandman svarade på tråden Re: Fler ikoner i "home screen" i forumen.Har faktiskt haft funderingar på att bryta loss 5 ikon funktionen, förfina den lite och släppa den till Store. Det var en av mina mer omtyckta tweaks i N9Tweak. Har dock inte fått tid till det.

Läs mer... -
ImSoQt skapade en ny tråd Deutsche Bank tycker... i forumen.Att Nokia ska överväga Android..
I denna artikel
Skadar väl inte om några av oss går in och kommenterar lite
Läs mer... -
latency svarade på tråden Re: Laddnings notifikation när man klickar på appar i Homescreen i forumen.Hoppas du löser det på något sätt. Den som gör det får tweaken och sitt namn förevigat i N9QuickTweak

Läs mer... -
shma svarade på tråden Re: Ordspel på gång... i forumen.
Vem är online?
3 användare
och 205 besökare
Din profil
Logga in
Omröstning
Betygsätt MeeGoSweden 3.0!
5+ - 38.5%
4 - 15.4%
3 - 11.5%
2 - 11.5%
1 - 23.1%