Nyheter och forum om MeeGo, Nokia N9...

MeeGoSweden skriver nyheter om de mobila operativsystemen MeeGo och Maemo. MeeGo är ett modernt mobilt OS för Nokias modeller N900 & N9.
Sveriges första och största MeeGo-sida!

Sök

Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Remember me

Problem med Easy Debian.
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Problem med Easy Debian.

Problem med Easy Debian. 1 år, 11 månader sedan #2510

Har sen jag såg claesbas guide för Easy debian försökt att lägga in de på min lur.
Hittat programmet och installerat de utan problem, men, det är när jag ska lägga in Image filen som problemen kommer. Jag sitter uppkopplad på Wlanet här hemma, och har aldrig haft nå strul med de.
Och så börjar jag tanka ner imagefilen, hastigheten är ganska svajjande mellna 30 å 400 kb/s, och sedan när den gått ett tag så stannar den helt. Har försökt starta om "Debian image in" för att på så sätt kunna fortsätta på nerladdningen, ibland har de funkat några procent och sen har den stannat igen, och ibland får jag bara "--- k/s" som hastighet och ETA tiden stiger och stiger.

Nu i mitt senaste försök tog jag mig som längst, tidigare har den stannat på omkring 35% men ni gick den ändå till 51%.

Jag har försökt att avinstallera easy debian och sen lägga in det igen men de gör ingen skillnad.

Någon fler med samma problem, eller någon som vet någon lösning på problemet?

Tack på förhand.
/André

Sv:Problem med Easy Debian. 1 år, 11 månader sedan #2511

har exakt samma problem som du beskriver! finns det något alternativ till detta program?

Sv:Problem med Easy Debian. 1 år, 11 månader sedan #2517

Det låter som problem med Qole's server. Qole är personen bakom Easy Debian. Jag slänger iväg ett PM till honom och hör.. ?

Sv:Problem med Easy Debian. 1 år, 11 månader sedan #2524

Claesbas: Ja, det är inte omöjligt. det konstiga i sådana fall är att det inte funkat nån gång sen du la upp klippet den 13/2. Eller så har jag bara lyckats tajma när det varit strul. Men hör gärna med honom så kanske det löser sig

Sv:Problem med Easy Debian. 1 år, 11 månader sedan #2529

har haft samma problem men jag löste det att jag laddade ner hela image filen på min dator och sedan förde den till N900 och där efter installerade jag vidare från Claes video guide och funkade fint. testa och se.

Nu har jag en annat problem när den nya uppgraderingen kom och efter den så försvann allt från luren, fick tillbax nästan allt från säkerhetkopia men inte Debian. Gamla filer från Debian är kvar i luren men kan ej avinstallera Debian finns inte i programhanteraren för avinstallation. Hur får man bort dem och var nånstans finns de? Hur jag vet att gamla filer finns kvar? Om man går med GPE File manager och man befinner sig i /home/user så ser jag att de finns kvar. Visst kan jag ta bort dem, men kan de finnas nån annanstans oxå i systemet?
Senast ändrad: 1 år, 11 månader sedan av Cyberbata.

Sv:Problem med Easy Debian. 1 år, 11 månader sedan #2534

Okey, ja jag tänkte göra detsamma och letade runt lite på Maemo.org och hittade nån som lagt upp filen i Izma format. Hittade dock inte izma programmet då i någon programkatalog.
Så, Cyberdata, var hittade du den filen du drog hem?

Sv:Problem med Easy Debian. 1 år, 11 månader sedan #2542

Här kommer länken var du kan dra ner den ifrån

qole.org/files/debian-m5-v2.img.ext2.bz2

kopiera över till /home/user/MyDocs

starta om installationen och då kommer den att kontrollera om filen är okej och att den finns på din N900 sen kör du som vanligt enligt guiden

Sv:Problem med Easy Debian. 1 år, 11 månader sedan #2585

Tusen tack! Det löste problemet jag hade.

Sv:Problem med Easy Debian. 1 år, 5 månader sedan #8902

• jensa
Hej.
Jag har letat efter claes video guid om hur man instalerar debian men har inte hittat den. jag har laddat ner den filen som länkades till men jag fattar inte var jag ska lägga den eller rätare sagt hur kommer jag tilll MyDocks?

Sv:Problem med Easy Debian. 1 år, 5 månader sedan #8941

• jensa
hej.
jag kan inte installera dbi-img¨-install.
Jag har försökt ladda ner den på datan och unzipa den och sen lägga in den på n900 och jag har provat att lägga in den rakt av inget funkar. försöker ladda ner den via x terminal men blir nerkoplad hela tiden. Nån som kan hjälpa mej?
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: claesbas, moparman, Hexagon
Tid det tog att skapa denna sida: 0.24 sekunder