Nyheter och forum om MeeGo, Nokia N9...

MeeGoSweden skriver nyheter om de mobila operativsystemen MeeGo och Maemo. MeeGo är ett modernt mobilt OS för Nokias modeller N900 & N9.
Sveriges första och största MeeGo-sida!

Sök

Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Remember me

Track ID
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Track ID

Track ID 1 år, 11 månader sedan #2647

• kagan
Track ID på gång hos någon programmerare?
Grupp SMS lista?

Sv: Track ID 1 år, 11 månader sedan #2649

trackid som en säkerhets lösning? har sett att kollats lite på det.

sms grupp list borde gå att fixa. men har inte sätt något om det än. vad händer om du lägger till många avsändare på ett sms. går det inte att skicka då? sedan återanvända det sms:et. gissar bara lite nu.

Sv:Track ID 1 år, 11 månader sedan #2650

Det är inga problem att lägga till många mottagare men när man tryckt "Skicka" så bildas en separat konversation med varje "medlem" i massutskicket. Så tyvärr fungerar inte det :/
Ethale - you just gotta love the N900

Sv:Track ID 1 år, 11 månader sedan #2652

• kagan
ja vill ha grupp lista för mass utskick för ja skickar ut ca 200-300 för reklam för resor för min bussföretag och jobbigt att göra de manuellt varje gång. i min N85 hade ja skapat en grupp och lagt alla där så de va bara att skriva sitt sms och välja den gruppen så skickades de till alla.
Track ID menar ja de som känner igen musik som finns i SE

Sv: Track ID 1 år, 11 månader sedan #2677

• Xenom
kingkong skrev:
trackid som en säkerhets lösning? har sett att kollats lite på det.

sms grupp list borde gå att fixa. men har inte sätt något om det än. vad händer om du lägger till många avsändare på ett sms. går det inte att skicka då? sedan återanvända det sms:et. gissar bara lite nu.

TrackID har jag oxå letat efter. SonyEricsson funktion, så chansen är väl inte mega precis. Programmet ansluter väl till en Sony server. TrackID är för alla som inte vet ett program i walkman mobiler, mfl från sonyericsson, som spelar in ett litet klipp av vilken låt som helst och identifierar sedan den mot en server. Säg du går i en affär lr hör en låt på radion som du blir totalt förälskad i o tänker, undra vilken det är? Då klickar man igång TrackID som identifierar, Låt Artist Album osv.. Har man dessutom TRE som operatör kan man köpa den direkt från dem.

Hade varit FEEEETT med ngt liknande till n900. Helt klart.

Sv:Track ID 1 år, 11 månader sedan #2682

• iced
om vi har tur kommer det..
ovistore-midomi

Om inte så kolla midomi.com, har inte testat tjänsten i fråga, men det verkar vara något i stil med track id. Även om det inte fungerar som app, så kanske det är möjligt att spela in ljudet via deras website?

edit: jag testade via n900 på deras site, den verkade inte registrera något ljud.

edit igen: shazam
Senast ändrad: 1 år, 11 månader sedan av iced.

Sv:Track ID 1 år, 5 månader sedan #9366

Jag har hittat en sådan funktion nu Den finns i programmet instinctiv som finns gratis på ovi. Har inte testat men varsågod ändå
Det är inte lätt när det är svårt, när det är nåt fel som är trasigt.

Sv:Track ID 1 år, 5 månader sedan #9370

det hade jag inte en aning om... men testade det precis och tyvärr har jag inte fått den å funka.. :/

Sv:Track ID 1 år, 5 månader sedan #9414

okej, synd. Jävligt segt program i övrigt
Det är inte lätt när det är svårt, när det är nåt fel som är trasigt.
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: claesbas, moparman, Hexagon
Tid det tog att skapa denna sida: 0.24 sekunder