Nyheter och forum om MeeGo, Nokia N9...

MeeGoSweden skriver nyheter om de mobila operativsystemen MeeGo och Maemo. MeeGo är ett modernt mobilt OS för Nokias modeller N900 & N9.
Sveriges första och största MeeGo-sida!

Sök

Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Remember me

ang: Amsn
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: ang: Amsn

ang: Amsn 1 år, 5 månader sedan #8780

jag har stött på ett problem senaste gångerna när jag har uppdaterat min telefon..

går ej att uppdatera amsn och jag kan heller inte ta bort amsn från mobilen heller!
skulle vara tacksam om någon skulle vilja hjälpa mig med detta lilla problem

Sv: ang: Amsn 1 år, 5 månader sedan #8783

Jag känner inte till aMSN så mycket på n900 men vet inte om den fortfarande utvecklas. Tror inte det. Det bästa vore att inte installerade den.

Hur kommer det sig att du inte kan ta bort den?

Sv: ang: Amsn 1 år, 5 månader sedan #9014

när jag ska ta bort de i programhanteraren så står det bara "det gick inte att ta bort amsn"

Sv: ang: Amsn 1 år, 5 månader sedan #9029

come_clarity skrev:
när jag ska ta bort de i programhanteraren så står det bara "det gick inte att ta bort amsn"

Prova i xterminalen istället..

apt-get remove amsn

Sv: ang: Amsn 1 år, 5 månader sedan #9287

de går inte heller..

Sv: ang: Amsn 1 år, 5 månader sedan #9288

come_clarity skrev:
de går inte heller..

Vad får du för felmeddelande?

Sv: ang: Amsn 1 år, 5 månader sedan #9427

när jag kör de via prigramhanteraren so får jag upp att de gick inte att ta bort amsn och sen stänger den ner prog-hant "internt fel. programhanteraren stängs ner" tror jag det står.

Kan inte ta bort de via terminalen heller för de står att den hittar inte sökvägen

Sv: ang: Amsn 1 år, 5 månader sedan #9428

come_clarity skrev:
när jag kör de via prigramhanteraren so får jag upp att de gick inte att ta bort amsn och sen stänger den ner prog-hant "internt fel. programhanteraren stängs ner" tror jag det står.

Kan inte ta bort de via terminalen heller för de står att den hittar inte sökvägen

Jag vet inte exakt vad den heter via terminalen.. men prova. När du ska avinstallera måste du vara root annars hittar den inte programmet. Du måste ha rootsh installerat.

1. sudo gainroot
2. dpkg -P amsn

klagar den fortfarande får du gärna kopiera vad du får genom:
1. dpkg -l | grep amsn
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: claesbas, moparman, Hexagon
Tid det tog att skapa denna sida: 0.90 sekunder