Nyheter och forum om MeeGo, Nokia N9...

MeeGoSweden skriver nyheter om de mobila operativsystemen MeeGo och Maemo. MeeGo är ett modernt mobilt OS för Nokias modeller N900 & N9.
Sveriges första och största MeeGo-sida!

Sök

Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Remember me

App för att se Geo taggade bilder
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: App för att se Geo taggade bilder

App för att se Geo taggade bilder 1 år, 5 månader sedan #9172

• Pata
Jag söker ett app som kan visa var Geo Taggade bilder är tagna på Karta.

Jag kommer ifrån Android och där finns det en uppsjö av olika alternativ.

Frågan är om det finns något sådant till N900 ?

/ Mvh Pata

Sv: App för att se Geo taggade bilder 1 år, 5 månader sedan #9173

Jag känner inte till någon.. om jag förstår dig rätt vill du ha som google maps.. men med personliga bilder? Har du någon screen på det eller program? Så jag förstår hur du menar.

Sv: App för att se Geo taggade bilder 1 år, 5 månader sedan #9174

• Pata
Sandman skrev:
Jag känner inte till någon.. om jag förstår dig rätt vill du ha som google maps.. men med personliga bilder? Har du någon screen på det eller program? Så jag förstår hur du menar.

Jag kan fixa Bild senare..

Det jag menar är att du får upp en karta. Har du tagit en bild på Götgatan i Göteborg så visas den på kartan som en miniatyr. Osv..

Ganska roligt när man tagit några bilder och gå tillbaka och kolla på kartan var man har varit och bilderna är tagna..

Men jag ska fixa en Screen ifrån min X10 mini/pro där det var med ett app ifrån början ifrån SE..

Kommer Senare under dagen ...

/ Mvh Pata

Sv: App för att se Geo taggade bilder 1 år, 5 månader sedan #9175

jo, då är det typ som google maps men med skillnad att man inte laddar upp dem på nätet.

Foton geotaggas på n900an så det är möjligt att det finns. Hade jag haft kunskapen skulle jag fixa det direkt. Det behövs bara en databas som samlar in geotaggarna och sedan lägga ut det på en intern google maps. Man kanske kan sno något från CloudGPS som har ett skönt UI.

Du skulle kanske kunna göra en [Request] på maemo.org? Finns säkert någon som tar på sig uppmaningen. Bara du lägger fram förslaget seriöst och snyggt.
Senast ändrad: 1 år, 5 månader sedan av Sandman.

Sv: App för att se Geo taggade bilder 1 år, 5 månader sedan #9190

• Pata
Sandman skrev:
jo, då är det typ som google maps men med skillnad att man inte laddar upp dem på nätet.

Foton geotaggas på n900an så det är möjligt att det finns. Hade jag haft kunskapen skulle jag fixa det direkt. Det behövs bara en databas som samlar in geotaggarna och sedan lägga ut det på en intern google maps. Man kanske kan sno något från CloudGPS som har ett skönt UI.

Du skulle kanske kunna göra en [Request] på maemo.org? Finns säkert någon som tar på sig uppmaningen. Bara du lägger fram förslaget seriöst och snyggt.

Då jag är fruktansvärt dålig på Engelska så kanske du kunde hjälpa till att skriva en [Request]

Sv: App för att se Geo taggade bilder 1 år, 5 månader sedan #9191

Pata skrev:
Sandman skrev:

Då jag är fruktansvärt dålig på Engelska så kanske du kunde hjälpa till att skriva en [Request]

Jag är inte speciellt bra på engelska heller.. Får se om jag orkar. Vill man få det bra så ska det helst vara bilder och saker.

Sv: App för att se Geo taggade bilder 1 år, 5 månader sedan #9259

Om det finns ett sådan app så borde den finnas på denna sida med beskrivning.. My-maemo Men antagligen inte Men tänk vad bra att det finns sådana sidor som denna som gör allt jobb för oss. Att ni är dåliga på engelska köper jag inte för en sekund och lite löjligt att skylla på det.. Kom igen nu
Senast ändrad: 1 år, 5 månader sedan av Bengan.
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: claesbas, moparman, Hexagon
Tid det tog att skapa denna sida: 0.24 sekunder