Nyheter och forum om MeeGo, Nokia N9...

MeeGoSweden skriver nyheter om de mobila operativsystemen MeeGo och Maemo. MeeGo är ett modernt mobilt OS för Nokias modeller N900 & N9.
Sveriges första och största MeeGo-sida!

Sök

Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Remember me

Program för att sortera installerade Appar?
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Program för att sortera installerade Appar?

Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9231

• Pata
Ja nu var jag här igen

Vet att jag läst någon stans att det finns ett app som gör att man sorterar Appar i Bokstavsordning? Eller är jag ute och cyklar nu ?

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9234

• wellef
  • NU ONLINE
  • Administratör
Pata skrev:
Ja nu var jag här igen

Vet att jag läst någon stans att det finns ett app som gör att man sorterar Appar i Bokstavsordning? Eller är jag ute och cyklar nu ?

Menar du i själva menyn?
I så fall är de enda apparna jag vet Catorise och Mymenu som båda lägger ikonerna i olika kategorier likt programhanteraren. Ett tips är att testa en i taget för att se vilken du gillar bäst, avinstallera för att få tillbaka orginalmenyn. Om du inte vill ha i olika kategorier går det att "hålla nere" på en ikon så får du upp möjlighet att flytta ikonerna manuellt.
MeeGoSweden är inget substitut för Support och drivs av privatpersoner på sin fritid.

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9236

Sedan finns ApMeFo eller vad det hette... Där kan du organisera dem själv.

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9238

Vet inte om det är fixat, men Catorise och Mymenu drar extra mycket batteri av någon anledning. ApMeFo har jag däremot inte testat men den ska inte ha samma problem. Men den kan om man har otur göra så att inte några appar syns. Detta är på grund av att man modifierar hildon.menu filen.. Men för de flesta går det säkert bra Har bara läst lite kort om den. Men annars tycker jag att det är helt klart bättre att kunna sortera sjäv och kunna välja hur ikonen för din kategori ska se ut.
Senast ändrad: 1 år, 5 månader sedan av Bengan.

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9240

• wellef
  • NU ONLINE
  • Administratör
Bengan skrev:
Vet inte om det är fixat, men Catorise och Mymenu drar extra mycket batteri av någon anledning. ApMeFo har jag däremot inte testat men den ska inte ha samma problem. Men den kan om man har otur göra så att inte några appar syns. Detta är på grund av att man modifierar hildon.menu filen.. Men för de flesta går det säkert bra Har bara läst lite kort om den. Men annars tycker jag att det är helt klart bättre att kunna sortera sjäv och kunna välja hur ikonen för din kategori ska se ut.

Det är inte fixat, men av någon anledning gäller den enbart vissa användare. Det är en bugg i hildon-desktop, inte i själva programmen vad det verkar eftersom bland annat jag själv använder Mymenu men aldrig observerat en överansträngd hildon-desktop i conky. Senast jag läste om problemet var ett bra tag sedan och då fanns det teorier om att vissa .desktop-filer inte skulle vara fullt kompatibla och därför triggade buggen.
MeeGoSweden är inget substitut för Support och drivs av privatpersoner på sin fritid.

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9243

Har använt Catorise tidigare.. Märkte dock att den tog batteri och har sedan dess inte använt den.

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9244

• wellef
  • NU ONLINE
  • Administratör
If the launcher wasn't scrollable because of the few icons the rubberband effect never finished because because by the time the velocity dropped low enough the other boundary accelerated it again in the opposite direction, making the page effectively bouncing invisibly.

Citatet kommer från en person på Nokia som verkat fixa problemet, i näst sista inlägget på buggsidan (länk).
Senast ändrad: 1 år, 5 månader sedan av wellef.

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9247

• Pata
wellef skrev:
Pata skrev:
Ja nu var jag här igen

Menar du i själva menyn?
I så fall är de enda apparna jag vet Catorise och Mymenu som båda lägger ikonerna i olika kategorier likt programhanteraren. Ett tips är att testa en i taget för att se vilken du gillar bäst, avinstallera för att få tillbaka orginalmenyn. Om du inte vill ha i olika kategorier går det att "hålla nere" på en ikon så får du upp möjlighet att flytta ikonerna manuellt.

Får tacka för hjälpen. Catorise var precis det jag ville ha. Snyggt blev det med..

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9250

Pata skrev:
wellef skrev:
Pata skrev:
Ja nu var jag här igen

Menar du i själva menyn?

Får tacka för hjälpen. Catorise var precis det jag ville ha. Snyggt blev det med..

Avge gärna rapport om du misstänker den tar onödigt med batteri.. hade gärna installerat in det igen annars. Gillade Catrorise..

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9252

• wellef
  • NU ONLINE
  • Administratör
Sandman skrev:
Avge gärna rapport om du misstänker den tar onödigt med batteri.. hade gärna installerat in det igen annars. Gillade Catrorise..

Med moddade hildon-desktop i denna tråd skall det funka. Vet dock inte om den är likvärdig överlag med MohammedAG's version. Värt att testa kanske

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9253

wellef skrev:
Sandman skrev:

Med moddade hildon-desktop i denna tråd skall det funka. Vet dock inte om den är likvärdig överlag med MohammedAG's version. Värt att testa kanske

Jag har länge övervägt om jag ska fixa http://my.arava.co.il/~matan/repo/repo.html från Matan. Den är spetstad med lite allehanda tangentbordgenvägar. Har bara inte tagit mig tiden att sätta mig in i den än.
Senast ändrad: 1 år, 5 månader sedan av Sandman.

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9254

• jensa
hej.
jag har provat både mymeny och catorise och tycker catorise är mer jenomtänkt, kanske för jag är mer van med catorise men det är iaf snyggare

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9256

• Pata
Jag killade med Conky och såg att hildon-desktop ligger ofta i topp på listan som Cpu användare.. Ligger på ca 1% .

Är det detta som ni menar som suger extra på batteriet ??

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9257

Pata skrev:
Jag killade med Conky och såg att hildon-desktop ligger ofta i topp på listan som Cpu användare.. Ligger på ca 1% .

Nja, 1% är ganska okej.. men visst. Ju mer CPU destu mer batteri går åt. Bästa sättet att jämföra är med PowerTop eller BatteyGraph. Finns också ett script som visar i mA hur mycket som går åt.

Sv:Program för att sortera installerade Appar? 1 år, 5 månader sedan #9258

• wellef
  • NU ONLINE
  • Administratör
Pata skrev:

0-1 skulle jag inte oroa mig för. Buggen innebär ett konstant minimum på ~4 och kan gå ända upp till ~14-16.

@Sandman
Jag har kört Matan ett tag nu och gillar den skarpt
Senast ändrad: 1 år, 5 månader sedan av wellef.
  • Sida:
  • 1
Moderatorer: claesbas, moparman, Hexagon
Tid det tog att skapa denna sida: 0.33 sekunder