Ett community och forum om MeeGo, Nokia N9...

MeeGoSweden skriver nyheter om de mobila operativsystemen MeeGo och Maemo. MeeGo är ett modernt mobilt OS för Nokias modeller N900 & N9.

twitter

Välkommen, Besökare
Användarnamn Lösenord: Remember me

problem med touchskärmen.
(1 är i forum nu) (1) Gäst
Här stoppar vi trådar som handlar om Nokias slimmade N9-modell!
  • Sida:
  • 1

Ämne: problem med touchskärmen.

problem med touchskärmen. 3 veckor, 4 dagar sedan #23938

• wide
  • Färsking
Jag har sökt på forumet efter svar utan att finna något.

När telefonen är i viloläge och man ska "väcka" den så svarar den inte alltid när man "dubbel tapar" den.. jag kan behöva göra det ibland tio gånger innan den förstår att den ska hoppa igång.

Likadant är den om jag får sms och ska svara på det genom att klicka i rutan så jag får fram tangentbordet... ibland tar det 20 klickanden (15 sekunder) innan den klickar fram tangentbordet.

Telefonen är inte äldre än tre veckor, och har varit sådan sedan jag köpte den.. Har även lagt in de senaste telefonuppdateringarna.

Vad bör jag göra?

Mvh Magnus

Re: problem med touchskärmen. 3 veckor, 4 dagar sedan #23939

• wellef
  • NU ONLINE
  • Administratör
Jag skulle ha utnyttjat garantin för att vara säker på att det inte är hårdvaran som är knas. Uppdatera till PR1.1 om du inte gjort det.

Välkommen till MeeGoSweden och lycka till med ditt problem
MeeGoSweden är inget substitut för Support och drivs av privatpersoner på sin fritid.
Senast ändrad: 3 veckor, 4 dagar sedan av wellef.

Re: problem med touchskärmen. 3 veckor, 4 dagar sedan #23942

• mangie
  • Färsking
Jag har samma problem! Har inte haft tålamod nog att testa hur många gånger jag måste dubbelklicka innan det händer något, har tryckt på knappen istället. Men de flesta gånger fungerar det precis som det ska.

Innan uppdateringen var det ofta som meddelandeproblemet uppstod (inte så extremt som i dit fall, men 5 sekunder kunde man få vänta ibland), men nu flyter det mycket bättre...

Testa att inte köra några konton i bakgrunden och se ifall meddelandeproblemet kvarstår, det blev bättre när jag tog bort, framför allt, facebookkontot.

Re: problem med touchskärmen. 3 veckor, 4 dagar sedan #23947

• Sandman
  • Administratör
Tror inte det är hårdvara även om det inte går att utesluta.. man kan trycka på powerknappen om den inte vaknar upp son Mangie sa. Fast är den bara 3 veckor kanske det är lika bra att lämna in för säkerhetsskull...

Re: problem med touchskärmen. 3 veckor, 4 dagar sedan #23951

wide skrev:
Jag har sökt på forumet efter svar utan att finna något.

När telefonen är i viloläge och man ska "väcka" den så svarar den inte alltid när man "dubbel tapar" den.. jag kan behöva göra det ibland tio gånger innan den förstår att den ska hoppa igång.

Likadant är den om jag får sms och ska svara på det genom att klicka i rutan så jag får fram tangentbordet... ibland tar det 20 klickanden (15 sekunder) innan den klickar fram tangentbordet.

Telefonen är inte äldre än tre veckor, och har varit sådan sedan jag köpte den.. Har även lagt in de senaste telefonuppdateringarna.

Vad bör jag göra?

Mvh Magnus

Troligen en bugg händer mig med. Jag tror det har med powersave att göra och när den går ner i full powersave har de förlängt respons interval. (Bara en teori dock kanske fixat i PR1.2)

En LSG är att trycka på powerknappen istället. Hmm man borde kanske skicka buggrapport om detta? Daniel vet du om detta är åtgärdat i PR1.2? Eller det kanske inte allös e ett problem på N950 som ju inte har samma skärm? hmmm...
Senast ändrad: 3 veckor, 4 dagar sedan av mikecomputing.

Re: problem med touchskärmen. 3 veckor, 4 dagar sedan #23956

• Sandman
  • Administratör
Jo, har hänt mig nångång.. inget man tänker på direkt då det är rätt enkelt att bara klicka powerknappen.

Har bara haft PR1.2 i en dag nu och än så länge inget som hänt. Att det är PS skulle inte förvåna. Troligen PS som ligger bakom Wifi-problemet också. Kommer förhoppningsvis en fix på detta så småningom.

Re: problem med touchskärmen. 3 veckor, 4 dagar sedan #23958

• Vesus
  • Färsking
Jag upplever också detta ibland, men ett annat problem som uppstår oftare är när man ska svepa bort "väntelägesskärmen med bakgrundsbilden" efter att ha dubbelknackat.
Ibland kan jag inte svepa bort skärmen, den följer med fingret en bit, sen åker den tillbaka.

Detta gör det omöjligt att komma ur vänteläget, enda lösningen är att trycka in powerknappen 2grr och försöka igen.

Detta felet är mycket störande och upstår då o då.
Jag har PR1.1
Senast ändrad: 3 veckor, 4 dagar sedan av Vesus.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.60 sekunder